Kurs Zawodowy Lider ds. Dobrostanu Pracowników – Ambasador Jogi
10.2023 - 11.2024
Dobrostan w kontekście organizacji, inaczej Wellbeing, to troska o pracownika, jego komfort, zdrowie psychiczne i fizyczne oraz dobre relacje społeczne.
Dla większości organizacji staje się jasne, że jedynie te firmy, które dbają o ludzi, mają szansę przetrwać i rozwijać się w dynamicznym otoczeniu rynkowym.
Ten szacunek do pracowników, uwzględnianie ich indywidualnych potrzeb w zakresie zdrowia, kierunków rozwoju i życiowych wartości, coraz częściej decyduje o uznaniu firmy za dobrego pracodawcę.
Pracodawcę, z którym warto związać się na lata i dla którego po prostu chce się pracować.
W ten oto sposób rodzi się zaangażowanie i jego naturalna konsekwencja – efektywność.
Kluczem jest stworzenie wspierającej, przyjaznej kultury pracy.
Joga klasyczna, holistyczna nauka zajmująca się ciałem, umysłem i duchowością, podpowiada, jak to zrobić.
Jaki jest cel kursu?
• wyposażenie uczestników w ekspercką wiedzę oraz praktyczne umiejętności dotyczące wdrażania w firmach projektów wellbeingowych w oparciu o klasyczną naukę jogi
• wyszkolenie kursantów do wykonywania zawodu: Lider ds. Dobrostanu Pracowników – Ambasador Jogi, kod zawodu 242308 – Specjalista ds. Kultury Firmy.
Czego dokładnie uczy kurs?
Jak, opierając się na klasycznej nauce jogi:
• podnosić świadomość zarządów firm, managerów oraz pracowników w przedmiocie dobrostanu;
• wspierać:
pracowników w budowaniu prozdrowotnych nawyków;
liderów w otwieraniu się na potrzeby pracowników i tworzeniu efektywnych zespołów;
• stworzyć zdrowe miejsce pracy, do którego pracownicy przychodzą z radością;
• sprawić, by efektywność pracownika, a za tym wyniki firmy, pojawiały bezwysiłkowo jako „skutek uboczny” zaangażowania;
• zarządzać Wellbeingiem w organizacji w sposób strategiczny tak, by program wellbeingowy:
stał się trwałym elementem kultury organizacyjnej firmy;
przekładał się na wyniki organizacji.
Kim są adresaci kursu?
• specjaliści, liderzy i managerowie z obszarów:
Wellbeing, HR, BHP, Szkolenia i Rozwój, Employer Branding, itp.
• trenerzy i konsultanci ds. zdrowia w organizacji
• właściciele firm, również firm rodzinnych;
• wszystkie osoby które pragną:
zmienić swoje organizacje w zdrowe miejsca pracy;
przywrócić biznesowi ludzką twarz;
swoją pasję do jogi realizować w miejscu pracy.
Wcześniejsze doświadczenia z jogą NIE SĄ WYMAGANE.
Wszystkie zajęcia są prowadzone w języku polskim.
Co wyróżnia nasz kurs?
• dyplom z Kodem Zawodu: 242308 – Specjalista ds. Kultury Firmy, który uczestnik otrzymuje po obronie pracy końcowej – jest to formalne potwierdzenie podniesienia kwalifikacji honorowane przez pracodawców;
• nowatorskie ujęcie tematu Wellbeingu w organizacji – tradycja, czyli joga klasyczna, spotyka nowoczesność, czyli współczesne trendy w zarządzaniu potencjałem pracy oraz aktualne badania naukowe;
• sposób prowadzenia zajęć – z lekkością i na luzie, ale nadal merytorycznie.
ZJAZDY
W czasie trwania kursu odbędą się zjazdy weekendowe (sobota – niedziela) we Wrocławiu i Gliwicach.
Zajęcia we Wrocławiu będą prowadzone w siedzibie Instytutu Nirmala.pl
Adres: ul. Kościuszki 117, Wrocław
https://nirmala.pl/
Zajęcia we Gliwicach będą prowadzone w studio jogi Yoga Corner
Adres: Chorzowska 4, Gliwice
http://yogacorner.pl/
WERYFIKACJA WYNIKÓW KSZTAŁCENIA
Weryfikacja wyników kształcenia opiera się na zaliczeniu obrony pracy dyplomowej na ostatnim zjeździe przed 3-osobową komisją egzaminacyjną, składającą się z wykładowców Instytutu Jogi i Ajurwedy Nirmala.pl.
Prace dyplomowe należy wysłać w formie elektronicznej do prowadzącego najpóźniej miesiąc przed datą obrony.
RODZAJ DOKUMENTÓW UZYSKANYCH PO UKOŃCZENIU KURSU
Uczestnik Kursu otrzymuje Dyplom z Kodem Zawodu uprawniający do pracy w zawodzie – Lider ds. Dobrostanu Pracowników – Ambasador Jogi – Specjalista ds. Kultury Firmy – Kod Zawodu 242308 wydany przez NIRMALA Instytut Jogi i Ajurwedy – Polska oraz HR Expertise Małgorzata Miodońska.
Uczestnicy, którzy nie zaliczą egzaminu praktycznego i/lub nie obronią pracy dyplomowej w terminie, otrzymują jedynie Certyfikat uczestnictwa w kursie.
Terminy zjazdów:
28-29.10.2023
25-26.11.2023
20-21.01.2024
17-18.02.2024
02-03.03.2024
11-12.05.2024
08-09.06.2024
06-07.07.2024
19-20.10.2024
09-10.11.2024
Ostatni zjazd jest przeznaczony na egzamin i obronę pracy dyplomowej.
Terminy zjazdów i miejsce mogą ulec zmianie tylko w wyjątkowych przypadkach niezależnych od organizatora.
Cena kursu rocznego: 7890 zł
Cena zawiera:
• Wszystkie materiały dydaktyczne w formie skryptu.
• Dyplom – Lider ds. Dobrostanu Pracowników – Ambasador Jogi – z Kodem Zawodu nr 242308 – Specjalista ds. Kultury Firmy.
• Certyfikat uczestnictwa w kursie dla tych, którzy nie zaliczą egzaminu końcowego / obrony pracy dyplomowej.
• Opieka merytoryczna i pomoc we wdrożeniu programu wellbeingowego w firmie przez 1 miesiąc po zakończeniu kursu.
Noclegi i wyżywienie podczas zjazdów są we własnym zakresie.
Sposób zapłaty i zgłoszenie uczestnictwa w kursie:
Zgłoszenie uczestnictwa w kursie można dokonać wpłacając 2000 zł (zaliczki) pierwszej raty ciągu 10 dni, na konto po uprzednim zapisaniu się na listę uczestników mailem na adres: kontakt@nirmala.pl. W przypadku rezygnacji pierwsza rata nie podlega zwrotowi.
Pozostałą kwotę należy zapłacić do 01.10.2023 (można płacić w ratach ustalanych indywidualnie, ale w całości do dnia 01.10.2023).
Nazwa odbiorcy: Piyush Mittal, Nirmala.pl
Nr konta: 95 1030 0019 0109 8501 0103 4103
Citibank
Tytułem: W1, imię i nazwisko
Rezygnacja z kursu w trakcie trwania kursu, NIE uprawnia uczestnika do zwrotu zapłaconych pieniędzy za kurs.
RAMOWY PROGRAM KURSU
10 zjazdów, w tym egzamin
I. Wellbeing – wprowadzenie do zagadnienia
– Geneza nurtu i podstawowe modele Wellbeingu
– Współczesne trendy w zarządzaniu potencjałem pracy
– Wellbeing na płaszczyźnie osobistej i zawodowej
– Co nauka jogi i ajurweda mają do zaoferowania współczesnemu człowiekowi i biznesowi
– Psychologia pozytywna a joga
– Kluczowe korzyści dla pracodawcy wynikające z wdrożenia programu wellbeingowego
II. Miejsce Pracy z Duszą
– Zarządzanie przez wartości jako filar wellbeingowej organizacji
– Uniwersalne zasady etyczne w jodze i ich przełożenie na biznes
– Różne osobowości, temperamenty i potrzeby pracowników a jogowo-ajurwedyjskie
archetypy
– Teoria powszechnej jedności w jodze a praktyki z zakresu równego traktowania i włączania w
firmie
– Społeczna Odpowiedzialność Biznesu (CSR) jako wyraz troski o człowieka i jego otoczenie
naturalne
– Rola Lidera w tworzeniu wspierającego środowiska pracy
– Kompetencje miękkie w stosunkach międzyludzkich w firmie
III. Komponenty dobrostanu wg jogi i ajurwedy
– Zdrowie w ujęciu holistycznym oraz równowaga psychofizyczna
– Poczucie sensu i duchowość, w tym równowaga między duchowością a nowoczesnością
– Oczyszczanie organizmu
– Zdrowe nawyki
– Wspierające relacje w domu i pracy
– Pojęcie Dharmy
IV. Wdrożenie programu wellbeingowego w firmie
– Co należy uwzględnić na etapie planowania wdrożenia
– Narzędzia diagnozy organizacji
– Metody pomiaru dobrostanu pracowników
– Jakie są kluczowe czynniki sukcesu
– Jak monitorować proces wdrożenia programu
V. Ambasador Jogi jako nauczyciel prozdrowotnych praktyk w organizacji
– Jak zaprojektować profesjonalne warsztaty wellbeingowe
– Metodyka prowadzenia zajęć
– Pomoc w kształtowaniu nowych nawyków i postaw
– Prozdrowotny ruch a aktywność sportowa
– Podstawowe zasady bezpiecznej praktyki i niezbędne środki ostrożności
– Granice odpowiedzialności nauczyciela i osoby praktykującej
– Zagadnienia organizacyjno – prawne
VI. Ćwiczenia na sprawne i zdrowe ciało
– Pierwsza Niyama (czystość ciała i otoczenia: miejsce pracy)
– Sukhasany dla podniesienia energii
– Asany na budowanie wewnętrznej siły
– Asany na rozluźnienie i regenerację
– Joga przy biurku
– Joga dla zdrowego kręgosłupa
– Mulabandha (ćwiczeni mięśni dna miednicy) jako profilaktyka chorób wynikających z
siedzącego trybu życia
– Pielęgnacja ciała, oczyszczanie i zdrowe odżywianie wg ajurwedy
VII. Praktyki wzmacniające odporność psychiczną, redukujące stres i zapobiegające
wypaleniu zawodowemu oraz depresji
– Uważność
– Medytacja
– Pranayama
– Pratyahara
- Joga Nidra
– Joga Śmiechu
– Dźwiękoterapia
– Ćwiczenia uwalniające z ciała emocje
– Automasaż
VIII. Budowanie marki osobistej Ambasadora Jogi
– Pojęcie wiarygodności, spójności i reputacji
– Profil kompetencji miękkich Lidera ds. Dobrostanu Pracowników
– Skuteczna komunikacja z zarządem firmy, parterami społecznymi i pracownikami
– Kluczowe przekazy, kanały komunikacji, forma, styl i treść komunikatu
– Obalanie mitów i radzenie sobie ze stereotypami na temat jogi